Vanliga frågor

Vi har samlat de vanligaste frågorna vi får och svaren har ni här.
Om du trots allt inte hittar svaret på din fråga är vi aldrig längre än ett telefonsamtal eller mail bort.

Ja, RUT-avdraget är tillämpbart på alla våra städtjänster. Kontrollera att ni har rätt till RUT-avdrag. Från och med 2009 har man som privatperson rätt till 50% avdrag för arbetskostnad på hushållsnära tjänster. Vi sköter hanteringen av skattereduktionen från Skatteverket. När ni får fakturan har vi redan dragit av för RUT-avdraget.

För mer information se Skatteverkets hemsida Skatteverket

Ja, vi har ansvarsförsäkring hos Trygg-Hansa.

För privatperson är priserna inklusive moms och för företag är priserna exklusive moms.

Vid utförandet av vissa städtjänster kan det finnas ett behov av att besöka lokalen eller bostaden med anledning av att alla hem och lokaler ser olika ut. Det kan även vara aktuellt om du som kund har särskilda behov. Vi lyssnar alltid på våra kunder för att kunna erbjuda bästa möjliga service för varje person.

För att komma i kontakt med oss så gör du som kund en intresseanmälan. Därefter tar vi kontakt med er för att boka ett första möte där vi tillsammans går vi igenom era specifika önskemål och behov.

Priset beror på hur det ser ut och hur stor yta det är på bostaden eller lokalen som ska städas.

Alla städtjänster måste avbokas minst 24 timmar innan själva städtillfället. Om detta inte görs tillkommer en debitering på två timmar.

Vid hemstädning, står vi för städmaterial och du som kund står för en fungerande dammsugare.
Vid storstädning, flyttstädning och fönsterputsning står vi för allt städmaterial inklusive dammsugare.

Vid kontorsstädning gör vi en överenskommelse med dig som kund om vem som ska står för städmaterialet.

Betalning sker mot faktura i efterskott. Det är kostnadsfritt om du väljer att få din faktura via e-mail. Väljer du istället att få fakturan skickad via vanlig post tillkommer en faktureringsavgift på 25 kr. inkl moms.

Ja, vi har alltid nöjd-kund-garanti.
Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om så meddelar ni oss via telefon: 070 290 21 99 och skickar en bild via e-post: info@awcleanservice.se senast 24 timmar efter avslutat städtillfälle därefter kommer vi ut inom 24 timmar och åtgärdar det.
Vid flyttstädning lämmar vi alltid 7 dagars städgaranti.

  • Vi på A & W Clean Service AB erbjuder provstädning till rabatterat pris innan du bestämmer dig.
  • Vi kan göra RUT-avdrag på städningen.
  • Du kan begära offerter från flera olika företag och jämföra med oss.
  • Vi på A & W Clean Service AB har bra villkor för våra anställda och rätt försäkringar.
  • Städning i mellanprisklass är en bra kombination av kvalitet och prisvärdhet.
  • Plocka undan innan städuppdrag för ett bättre resultat och kortare städtid.